Alap esetben nem egy bonyolult szerkezeti elemről beszélünk. Egy gumitömlő két fedél / alsó dugattyú és felső tányér/ között, melyben a levegő mennyiségét egy szintszabályozó szelep vezérli a futómű elmozdulása alapján. Elméletileg ez egy zárt rendszer, innen a levegő nem tud megszökni. Elméletileg
A leglátványosabb szökés, főleg teherautókon fordul elő, de azért néha buszon is, amikor egyszerűen kidurran a lufi. Nesze neked zárt rendszer...
A másik esetben a gumi elöregszik, kirepedezik és apró lyukakon keresztül megy el a levegő, míg egyszer teljesen kireped.
A harmadik esetben lehet, hogy a guminak nincs is baja, mert a levegő az alsó vagy felső illesztésnél szökik el. Hogyan? Hát a rozsda folytán, ami elkezdi megenni a vasat és a gumielem nem tud tökéletesen illeszkedni a helyére.
Sok esetben ilyenkor bizony nem elég a gumielem csere, nem fogja megszüntetni a problémát. Lelkiismeretesebb szerelő fel sem teszi az új gumit a rozsda által félig elfogyasztott talpra, hiszen soha nem fog tudni zárt rendszert készíteni.
Ha pedig nincs zárt rendszer, akkor a gépjármű viszonylag gyorsan elereszti a levegőt és akár már egy pár perces várakozás után is levegőtermeléssel kezdhet a gépkocsivezető. Ez pedig az üzemanyag fogyasztásban is meg fog jelenni egyre erősebben, ahogy a tömítetlenség erősödik.
Buszoknál sok esetben külön vásárolható az alsó, felső rész és a gumielem.
Mi ebben a hónapban együtt, szettben kínáljuk a nálunk leggyakrabban forgó légrugókat. /Setra, MAN, Mercedes, Neoplan/
Két verzióban érhetők el ezek a szettek. Alapesetben utángyártott gumielemmel, de kérhető Conti / gyári/ gumielemmel is bármelyik szett.
Bármilyen kérdés esetén keressétek kollégáimat vagy kérjetek árajánlatot itt: árajánlatot kérek